Ricola , Zwitserse kwaliteit
Ricola ken ik al sinds ik een klein jongetje was. Mijn vader runde in de zomermaanden een hotel in Sankt Moritz en al op weg naar ons geliefde dorp, haalde mijn moeder in de auto steevast een doosje Ricola tevoorschijn. Zoete herinneringen aan een geweldige jeugd!
Ook het snoepje zelf is van Zwitserse makelij. Het staat, met zijn bijzondere samenstelling en smaak, na 75 jaar nog steeds aan de top. Zo heeft iedereen wel zijn eigen herinneringen aan deze lekkernij. Mijn zoon neemt een zakje mee naar zijn kamer om zo de examenperiodes door te komen. Ik vond het een lekker alternatief in de periode dat ik stopte met roken en mijn dochter grist stiekem het laatste snoepje weg uit de kast. Voor alle leden van ons gezin is het dus van belang.
Geschiedenis
Ik vraag me eigenlijk al jaren af waar de naam Ricola nu precies vandaan komt. In 1930 richt Emil Richterich in Laufen de firma Richterich en Co op. Hij ontwikkelt in 1940 het unieke recept voor de befaamde kruidenbonbon. Een recept dat, gezien de uitstekende kwaliteit, 75 jaar later nog steeds gebruikt wordt. De firma breidt uit en gebruikt enkel natuurlijk producten zonder toevoeging van pesticiden. De kruiden groeien in de Zwitserse bergen. Gedurende het gehele productieproces van de kruidenbonbon wordt uitgegaan van ecologische principes. De familie Richterich is nog steeds van cruciaal belang en drukt mede zijn stempel op de firma.
Blend van 13 kruiden
Naast het ecologisch verantwoorde productieproces, zijn de 13 kruiden als hoofdingrediënt onontbeerlijk voor de kwaliteit van het snoepje! Daarnaast heeft elk kruid zijn specifieke geneeskrachtige en weldadige werking. Welke kruiden staan borg voor die kwaliteit?
malrove – pimpernel – hebe – heemst – vrouwenmantel – vlier – kaasjeskruid – pepermunt – salie – duizendblad – sleutelbloem – weegbree – tijm
Maar de mix die de zo specifieke smaak aan een Ricolasnoepje geeft, blijft een goed bewaard geheim!
Ondertussen zijn er al meerdere varianten op het originele snoepje geproduceerd. In 2013 lanceerde het bedrijf zelfs 17 nieuwe variëteiten.
75 jaar van topkwaliteit
Vanaf de uitvinding van dit lekkere, maar ook geneeskrachtige snoepje, tot heden blijft de kwaliteit gegarandeerd. Gedurende de tijd is het snoepje wereldberoemd geworden en wordt het voor 90% geëxporteerd naar landen in Europa, de VS en Azië. De bekende TV-campagne uit 1993, waarin uit volle borst ‘Ricolaaaaaa’ geroepen wordt in de bergen, kent toch iedereen? Om het 75-jarig bestaan van het snoepje te vieren, werd de klassieke Ricolabonbon in een gouden versie gemaakt. Hoe kan je dit unieke, gouden, klassieke Ricolasnoepje winnen?
Klik hier
Ik werkte samen met het merk maar elk woord is het mijne! #Ad