In hartje Gent staat de historische zeventiende-eeuwse Abdij van Boudelo.
De voormalige kerk, klooster, bibliotheek en kunstcampus kijkt, na een periode van leegstand, naar een nieuwe toekomst als restaurant en foodmarkt onder de naam Holy Food Market. Wereldwijd zie je deze markthallen ontstaan, een verlengde van de foodtrucktrend die deze zomer flink populair was. De consument wil verantwoorde producten en keuze uit meer speciale gerechten. Bij foodconcepten zoals de markthallen en trucks kun je bij elke aanbieder terecht voor het meest geperfectioneerde product met vaak lokale ingrediënten. En dat je voor een complete maaltijd langs meerdere kraampjes moet lopen, maakt het eigenlijk alleen maar leuker. De keuze en de kleinschaligheid blijken hierbij grote troeven te zijn.
Holy foodies gezocht
voor ondernemers zijn de markt en foodtruck-concepten ook een mooie kans, want het ondernemen in de horeca wordt voor trappelende starters een stuk laagdrempeliger. Naar zulke enthousiastelingen zijn Ladislas Leys en het creatieve bureau King George, dat het concept uitwerkt, dan ook op zoek. Ondernemers die een grensverleggend product te bieden hebben en de beste zijn in hun soort. Door middel van een selectieprocedure zullen Leys en King George de uniekste concepten eruit filteren en zo een hemelse selectie food and beverages presenteren.