Sinds 2000 is er jaarlijks een feestweek voor de frietjes van de frituur. VLAM voert dit initiatief in samenwerking met de Vlaamse frituristen en aardappelschilbedrijven.
Dit jaar is de campagne opgebouwd rond de frietvork. Urbanus heeft als peter van de actie zelf een eigen frietvork ontworpen. De frituristen kunnen hun klanten tijdens de feestweek verrassen met die Urbanus-frietvorkjes, een origineel collector’s item!
Naast Urbanus hebben ook andere BV’s zich geëngageerd voor een frietvorkontwerp: Helmut Lotti, Nicky Vankets, Roos Van Acker, Lindsay Pfaff, Hilde De Baerdemaeker, Veerle Dobbelaere, Herr Seele en Henk Van Cauwenbergh. Hun ontwerpen worden naast dat van Urbanus op groot formaat uitgewerkt en geveild ten voordele van de Cliniclowns. Ze zijn vanaf 1 december te zien op de campagnesite: www.weekvandefriet.be
bron:Vlam
foto: weekvandefriet