Diageo onthult trends voor 2019

Diageo, wereldleider op het vlak van gedistilleerde dranken met een buitengewone portfolio waaronder de whisky’s van Johnnie Walker, maakt drie trends bekend voor het komende jaar. In 2019 zal de consument opnieuw kiezen voor het degusteren van kwaliteitsvolle producten en betaalbare luxe, beter bekend onder de noemer ‘premiumization’. Bovendien geven we de voorkeur aan producten die aansluiten op onze levenstijl. Tot slot houden consumenten graag een exclusieve degustatie bij hen thuis, samen met vrienden en familie

De wereldwijde trend ‘premiumization’ onsumenten kiezen steeds vaker voor kwalitatieve en betaalbare luxeproducten. Het succes van onze zogenaamde Reserve Brands, premiummerken zoals Johnnie Walker, Cîroc en Tanqueray, bewijzen deze trend. Consumenten betalen liever een kleine som extra voor een gin of whisky van uitstekende kwaliteit. We verwennen onszelf graag, zij het met mate. Kwaliteit boven kwantiteit is immers de regel.

. Olivier Percy

Innovation Manager Benelux, Diageo

De premiumization trend was wereldwijd sinds de start van de economische crisis in 2007 al merkbaar. In België zit premiumization nog sterker in de lift sinds de ferme accijnsstijging op sterkedranken in november 2015.

Op maat van levenstijl

Naast premiumization, is ook gezondheidsbewustzijn alomtegenwoordig vandaag. Mensen willen de controle hebben over wat ze eten en drinken. “Producten moeten passen bij de levensstijl van consumenten, dat geldt ook voor exclusieve dranken. Denk aan vegan alternatieven en smaakvolle alternatieven met een laag alcoholgehalte”, licht Olivier Percy toe.

Diageo komt tegemoet aan deze trend. Zo bracht de drankenspeler het afgelopen jaar onder meer Baileys Almande, een lactose- en glutenvrije veganistische variant van Baileys gebaseerd op amandelmelk, en Gordon’s Non-Alcoholic Gin & Tonic Flavoured Drink. “Ook in 2019 zullen we nieuwe producten lanceren die een antwoord bieden op nieuwe lifestyle trends. Continue innovatie is een must”, aldus Olivier Percy.

Thuiservaring

Ook ziet Diageo dat consumenten verkiezen om exclusieve dranken thuis te consumeren, samen met familie en vrienden. “We zien een positieve evolutie: consumenten kiezen om drinken en rijden niet te combineren. De degustatie van exclusieve dranken thuis zorgt voor extra genot”, sluit Olivier Percy af.

De premiumization trend was wereldwijd sinds de start van de economische crisis in 2007 al merkbaar. In België zit premiumization nog sterker in de lift sinds de ferme accijnsstijging op sterkedranken in november 2015.

Op maat van levenstijl

Naast premiumization, is ook gezondheidsbewustzijn alomtegenwoordig vandaag. Mensen willen de controle hebben over wat ze eten en drinken. “Producten moeten passen bij de levensstijl van consumenten, dat geldt ook voor exclusieve dranken. Denk aan vegan alternatieven en smaakvolle alternatieven met een laag alcoholgehalte”, licht Olivier Percy toe.

Diageo komt tegemoet aan deze trend. Zo bracht de drankenspeler het afgelopen jaar onder meer Baileys Almande, een lactose- en glutenvrije veganistische variant van Baileys gebaseerd op amandelmelk, en Gordon’s Non-Alcoholic Gin & Tonic Flavoured Drink. “Ook in 2019 zullen we nieuwe producten lanceren die een antwoord bieden op nieuwe lifestyle trends. Continue innovatie is een must”, aldus Olivier Percy.

Mis onze nieuwsbrief niet!

Mis onze nieuwsbrief niet!

Ontdek maandelijks onze nieuwste recepten, nieuwtjes, reviews en travel posts!

U heeft zich ingeschreven voor de nieuwsbrief!

Pin It on Pinterest

Delen

Deel dit recept (bericht) met je vrienden!

Delen

Deel dit bericht met je vrienden!